Tjoho! Vad passar bättre att ägna sig åt i höst än en kurs om Keltisk historia och kultur? Hålls på distans av Uppsala Universitet och är på 7,5 hp. Nu ska man få nörda riktigt ordentligt!
Har börjat fundera över vilka typiska skotska saker man ska fördriva tiden där med, får nog bli en hel del te, lite whisky (med betoning på lite, bara jag som tycker att det är sjukt starkt?) och läsa en massa böcker! Edinburgh är ju känt som hemstad för massa författare, till exempel Robert Louis Stevenson, och det finns en massa underbara bokhandlar att spendera semesterkassan i.
Förra gången vi var där köpte jag boken "The House At Baker Street" av Michelle Birkby. Den handlar om ett fall som Mrs Hudson och Mary Watson tar sig an och får därmed prova på att lösa ett mysterium precis lika bra som gubbarna Sherlock och John. Rätt kul faktiskt, mest för att själva handlingen är bra, stilen den är skriven i skulle kunna vara bättre och ha mer känsla enligt mig. Men eftersom idéen är så kul kan jag rekommendera den! Kanske främst för att författaren till originalböckerna om Sherlock Holmes är skrivna av Sir Arthur Conan Doyle, som också kom från Edinburgh!

1 kommentarer

Fredrikapåvinden

31 Aug 2016 06:53

Jag är inte heller något direkt fan av whiskey, vilket är lite synd för den känna ganska så där "mysig" och enkel... Men nä det är inte riktigt min grej...

Kommentera

Publiceras ej